Marie Thisted arbetar med ekonomi och administration på AdWise. Hon har en mångfacetterad roll som inte bara innebär att vara spindeln i nätet och se till att allt rullar på som det ska – hon är också en viktig kontaktperson för konsulterna. 

Innan Marie kom till AdWise arbetade hon med löner på Regionens hus och dessförinnan på Data Logik. Sedan  -99 är Marie anställd och sköter idag administration, samordning, bokföring och fakturering. Att hon nästan alltid är på plats ser hon som en stor fördel och trygg punkt för konsulterna. De vet att hon alltid finns tillgänglig att svara på deras frågor.

– Jag vill att konsulterna ska känna att man vet vilka de är, så att de inte bara blir en i mängden. Det är många som jag inte bara pratar arbete med, utan vi kan ta upp saker som händer på fritiden också. Att lära känna varandra är viktigt för att få en bra stämning och är också en central del i vår företagskultur.

Planerar in viktiga aktiviteter
Marie är också med och arrangerar diverse aktiviteter med syfte att sammanföra konsulter som har sina uppdrag hos olika kunder. Varje månad ordnar hon en gemensam lunch och titt som tätt styr hon upp AWs som kan innehålla kompetensutveckling i form av föreläsningar. Den största aktiviteten är dock AdWises årliga konferens, som traditionellt hålls utomlands, men som i år gick av stapeln i Torekov. Då brukar de flesta konsulterna följa med!

– De här aktiviteterna är så viktiga för sammanhållningen. Konsulterna får lära känna varandra bättre och ges en möjlighet att nätverka. De brukar bli väldigt uppskattade av alla, säger Marie.

Det där lilla extra
Trots att det numera finns många digitala verktyg som Marie kan använda för att effektivisera sin tid, finns det fortfarande vissa aspekter hon inte tycker ska digitaliseras. Och hon är glad att AdWise värderar just den personliga kontakten. Hos oss är det ju människorna som gör skillnaden.

– Bara för att det är digitaliserat kan man inte släppa allt.  Konsulter är mer än ett CV för oss, och när man lär känna konsulten och vet vem hen är, kan man ge bättre service. Det handlar om mänsklig omtanke och det går inte att digitalisera, avslutar Marie.